10 Manieren om notitieboekjes te vullen | Lifestyle

Notitieboekjes, ik heb er genoeg, misschien wel iets te veel. Er zijn zoveel verschillende manieren om een notitieboekje te vullen! Daarom heb ik vandaag .. ideeën waarmee je een notitieboekje zou kunnen vullen. Ik gebruik zelf verschillende notitieboekjes voor allerlei dingen, maar je kan natuurlijk ook een notitieboekje vullen met van alles en nog wat.

1. Travel journal – reisdagboek

Reisdagboeken hou ik al bij vanaf dat ik klein ben. Ik vind het erg leuk om op te schrijven wat ik allemaal beleef en om er allerlei dingen in te plakken zoals bonnetjes en tickets. Het is iets waar je later nog eens in terug kan kijken en het is erg leuk om mee bezig te zijn tijdens de vakantie. Wil je meer tips of ideetjes over het bijhouden van een reisdagboek? Klik dan hier!

2. To-do lijstjes

Dit is iets waarvoor ik notitieboekjes het meest gebruik. Ik kan niet zonder lijstjes. Ik gebruik lijstjes op mijn computer via Wunderlist, maar ik moet het ook nog een keer op papier hebben. Zo kan ik er eventueel dingen bij schrijven en natuurlijk door strepen. Je hebt speciale to do lijstjes bij bijvoorbeeld de Hema, maar ik vind het altijd fijn om het gewoon in een notitieboekjes te schrijven.

3. Inkomsten & uitgaven

Ik gebruik ook een klein notitieboekje om mijn inkomsten & uitgaven in bij te houden. Mijn uitgaven schrijf ik niet op, want ik weet ongeveer wat ik uitgeef en ik heb nog geen vaste lasten als bijvoorbeeld de huur. Wel schrijf ik mijn inkomsten op. Ik hou bijvoorbeeld mijn gewerkte uren bij in een notitieboekje.

4. School

Ik gebruik ook altijd een notitieboekje voor school. Voorheen had ik altijd een notitieboekje waar ik alles in schreef, zowel school, to-do lijstjes, wachtwoorden etc. Op dit moment vind ik het handiger om meerdere notitieboekjes te hebben. Ik gebruik bijvoorbeeld een groot notitieboekje voor school. Hierin maak ik to-do lijstjes, maar ik schrijf er bijvoorbeeld ook korte samenvattingen en aantekeningen in. Ook schrijf ik hierin belangrijke dingen op die ik moet onthouden.

5. Blog

Ook voor blogs heb je speciale notitieboekjes maar ik gebruik hiervoor ook normale boekjes. Als je een blog hebt kan je ideeën opschrijven, dingen inplannen en opschrijven wat je nog voor een artikel moet doen. Ik vind het vooral handig om op te schrijven wat ik nog moet doen, als ik bijvoorbeeld al foto’s gemaakt heb dan schrijf ik op dat ik alleen nog een artikel moet maken. Ook hierbij kan je weer to-do lijstjes maken!


6. Wachtwoorden

Vroeger had ik overal hetzelfde wachtwoord, maar tegenwoordig heb ik meer wachtwoorden nodig en ook bij verschillende sites. Deze schrijf ik dus altijd op. Let natuurlijk wel op dat niemand dit notitieboekje te pakken krijgt of dat je het kwijt raakt!

7. Creativiteit

Dit is weer iets anders dan alle to-do lijstjes en praktische dingen. Koop eens een notitieboekje zonder lijntjes en gebruik dit om in te tekenen of schilderen. Als ik tijd heb vind ik het wel eens leuk iets te tekenen dit doe ik in mijn Moleskine notitieboekje. Op Pinterest kan je een heleboel leuke ideetjes vinden om te tekenen. Zoek eens op: notebook art.

8. Dromen

Vroeger had ik een speciaal dromenboekje. Dit was een klein boekje in een doosje en hierin kon je al je dromen op schrijven. Dit boekje ben ik inmiddels kwijt, maar dit is ook erg leuk om te doen. Ik droom vrij vaak en ook altijd heel raar. Het is ook erg leuk om na een tijdje terug te lezen wat je gedroomd hebt. Het schijnt ook zo te zijn dat je je dromen beter gaat onthouden wanneer je ze opschrijft!

9. Dagboek

Je kan natuurlijk ook een dagboek beginnen in een notitieboekje. Dit deed ik zelf ook een tijdje. Inmiddels schrijf ik geen dagboek meer, maar dit is natuurlijk wel een leuke manier om een notitieboekje te vullen.
In plaats van een dagboek kan je ook mooie herinneringen op schrijven die je niet wilt vergeten. 
In een notitieboekje kan je ook leuk al je Polaroids plakken die je gemaakt hebt. Heb je geen Polaroid camera, plak er dan normale foto’s in die je hebt uitgeprint of hebt laten afdrukken. Zo kan je je foto’s mooi bewaren en het is leuk om het boekje op te vullen met allemaal herinneringen.

10. Writing challenge

Als je echt niet meer weet met wat je een boekje moet vullen, dan kan je altijd nog een writing challenge doen. Op Pinterest vind je heel veel van dit soort lijstjes zoek op: writing challenge of journal prompts. Dit zijn lijstjes met opdrachten, per dag doe je zo’n opdracht. Hierbij moet je bijvoorbeeld je leven beschrijven. Je hebt een heleboel verschillende writing challenges en het is erg leuk om te doen!

Natuurlijk zijn er nog zo veel meer manieren om notitieboekjes te vullen, maar dit waren er een paar! Ik hoop dat jullie misschien wat ideetjes hebben opgedaan.

 

4 gedachtes over “10 Manieren om notitieboekjes te vullen | Lifestyle

Geef een reactie

