Stolp ideeën | Inspiratie

Misschien heb je er al eens een voorbij zien komen: een stolp. Een stolp is een glazen koepel die je ergens overheen kan zetten. Vroeger werden stolpen al gebruikt, bijvoorbeeld om taarten of eten onder te zetten. Tegenwoordig zie je stolpen weer terug komen als interieur decoratie, je kan er dus nog veel meer mee doen! Ik heb al verschillende stolpen in verschillende vormen, maar het is soms best lastig om te bedenken wat je er precies onder wilt. Vandaag laat ik jullie een paar manieren zien.

Ik heb gekozen voor een klassieke stolp vorm. Deze stolpen zie je op het moment best veel. Ik kocht deze stolp bij de Hema voor €10,00. Ik heb de kleine variant gekozen, maar bij de Hema verkopen ze ook grotere stolpen voor €13,00. Bij de Intratuin en winkels als de Action en Xenos hebben ze vaak ook stolpen. Je hebt ze vaak in grote en kleine maten. In de grote stolpen kan je hogere voorwerpen zetten, maar ik vind het zelf makkelijker om de kleine te decoreren.
Ik zal jullie nu een paar manieren laten zien om een stolp te vullen!

Less is more

Een stolp hoeft niet altijd helemaal vol te zitten. Ook met maar een voorwerp kan het al mooi staan. Ik koos ervoor om er een mooie steen in te zetten. Ik spaarde vroeger stenen, hierdoor heb ik aardig wat mooie stenen. Ik heb ze inmiddels niet meer allemaal in mijn kamer staan, maar ik vind het wel leuk om de mooiste af en toe ergens neer te zetten. Om het af te maken kan je de stolp op een paar mooie boeken zetten. Ik heb hem hier op een paar notitieboekjes gezet.

Stay classy 

Mooie parfum flacons doen het ook altijd goed in een stolp. Hierbij kan je een flacon erin zetten dat je vaak gebruikt, of bijvoorbeeld oude miniatuur flesjes. Als je een parfum vaak gebruik is het misschien onhandig omdat je dan steeds de stolp eraf moet halen, maar het staat wel erg mooi. Om de stolp wat op te vullen kan je er bijvoorbeeld wat sieraden bij leggen. Dit geeft echt een klassieke uitstraling!

Small garden 

Plantjes doen het ook erg goed in stolpen. Je kan er allerlei soorten in zetten bijvoorbeeld vetplantjes of cactussen. Je kan kleine plantjes kopen en die erin zetten of juist een grotere. Dit vind ik zelf ook een leuke manier om een stolp te vullen, een soort klein terrarium.

Jewelry

Kostbare of mooie sieraden kan je ook goed opbergen in een stolp. Het staat niet alleen mooi, maar zo voorkom je ook dat er stof op komt.

Mix and match 

Ik hou zelf ook van oude spulletjes en ook dit kan je mooi met elkaar combineren en onder een stolp zetten. Hier heb ik bijvoorbeeld een beeldje en wat deurknopjes in de stolp gezet. Ook hierbij heb je echt zo’n klassieke uitstraling. Het onderstukje van de stolp is donker grijs en deze kleur vind ik mooi staan bij het beeldje.

Flowers

Als laatste staan gedroogde bloemen ook erg mooi. Ik heb hierbij gekozen voor Hortensia’s. Deze heb ik gewoon uit de tuin geplukt en laten drogen. Hiermee vul je ook gelijk de hele stolp. Bloemen als hortensia’s zijn perfect voor in een stolp omdat ze vrij groot en bol zijn.

Er zijn nog zoveel meer manieren om een stolp te vullen. Op Pinterest kan je ook voorbeelden vinden. Mijn tip is om gewoon eens wat te proberen, zet wat voorwerpen bij elkaar en kijk of het leuk staat! Ik ben er zelf nog niet over uit wat ik in mijn stolp ga doen, maar ik vond het erg leuk om verschillende manieren uit te proberen.

Wat vinden jullie van stolpen?

4 gedachtes over “Stolp ideeën | Inspiratie

Geef een reactie

