Even bijkletsen | My life; what’s happening #10

Om de zoveel tijd plaats ik een persoonlijk stukje waarin ik vertel wat er op dat moment gaande is in mijn leven. Ook nu vond ik het weer eens tijd om een stukje te schrijven. De laatste keer dat ik dit deed was namelijk begin september. Op dat moment moest ik nog beginnen met mijn opleiding en nu zijn we toch al weer drie maanden verder!

Met mijn opleiding gaat het erg goed. Ik zit nu in het eerste jaar van de combinatie opleiding verpleeg- en verloskunde. Ik heb mijn eerste tentamenweek gehad en ik heb alleen maar goede cijfers gehaald. Ondanks dat ik dit wel verwacht had, voelde het toch wel weer eens fijn om zonder al te veel moeilijkheden gewoon een 8,5 te halen. Ik ben namelijk zoveel druk gewend van de middelbare school, daar leerde ik constant en haalde ik vaak maar matige cijfers. Ik merk ook dat ik veel meer vrije tijd heb dan vorig jaar en daardoor ook andere dingen kan doen die ik echt leuk vind. Zoals lezen, bloggen, fotograferen en series kijken. Ook heb ik mijn eerste stageperiode net af gerond en ook dit ging erg goed! Af en toe mis ik wel een beetje de uitdaging die ik op de middelbare school wel had, maar voor nu ben ik blij met de extra vrije tijd.
Als je mijn blog volgt, dan weet je vast wel dat mijn doel is om uiteindelijk geneeskunde te studeren. Ik voel nu hoe het is om weer vrije tijd te hebben en leuke dingen te kunnen doen en als ik geneeskunde zou studeren zou ik waarschijnlijk weer net als op de middelbare school weinig tijd over hebben. Toch wil ik zo graag geneeskunde studeren. Ik heb me inmiddels al ingeschreven voor de decentrale selectie en nu hoop ik maar dat het gaat lukken.

Naast mijn opleiding heb ik nu dus ook meer tijd voor bloggen. Ik vind bloggen zo leuk en ik merk ook dat ik steeds meer tijd steek in het maken van foto’s en dat ik erg blij ben met de artikelen en de foto’s de afgelopen tijd. Ik probeer nu iedere week een artikel online te zetten. Op dit moment ben ik bezig met het plannen van de artikelen voor komende maand. Wanneer ik alle vier de artikelen voor december heb ingepland, ga ik extra artikelen schrijven zodat ik meer dan een artikel per week online kan plaatsen. Ik ben benieuwd of dit gaat werken!
Daarnaast ben ik ook bezig met een project buiten mijn eigen blog en Youtubekanaal. Het heeft met wel met Youtube te maken en ik heb er ontzettend veel zin in. Binnenkort laat ik jullie hier meer over weten.

Naast dit nieuwe spannende project komen ook de feestdagen weer dichterbij. Ik heb heel erg veel zin in de winter en de kerst. Ook mijn verjaardag, in januari, komt al dichterbij. Het afgelopen jaar is echt voorbij gevlogen. Het lijkt alweer zo lang geleden dat ik geslaagd ben voor mijn vwo-diploma, maar dat is dit jaar nog gebeurd! Ik zie gelukkig niet op tegen 2016, ik ben erg benieuwd wat er dat jaar weer allemaal gaat gebeuren.

Dat het jaar bijna voorbij is betekend ook dat ik mijn Macbook nu al een tijdje heb. Ik moet zeggen dat ik er nog steeds niet helemaal gewend aan ben en ik mis Windows best wel. Ik heb er goed over nagedacht en ik dacht dat ik wel snel aan een nieuw systeem zou wennen maar er zijn wat dingen waar ik tegenaan loop. Wanneer er op mijn vorige laptop bijvoorbeeld iets moest gebeuren wist ik precies wat ik moest doen en hoe ik eventueel fouten kon oplossen, maar op mijn Macbook weet ik dat niet. Ook vind ik tot nu toe het systeem van Windows wat fijner werken en beter in elkaar zitten. Daarnaast komt ook nog het probleem dat je niet gemakkelijk bestanden van je Macbook kan uitwisselen naar een Windows computer. Ik heb mijn Macbook nog geen jaar, maar ik mis Windows dus best wel. Wel gebruik ik mijn Macbook nog steeds, het is namelijk een flinke aankoop geweest en ik werk toch het liefste op mijn eigen computer en niet op bijvoorbeeld de computer in de woonkamer. Wat ik met dit probleempje ga doen weet ik nog niet helemaal, misschien raak ik er over een tijdje helemaal aan gewend en zie ik ook de voordelen van Apple in.

En dat was een beetje wat mij op dit moment bezig houdt! Zoals je ziet heb ik nog genoeg om me de komende tijd mee bezig te houden!

 

4 gedachtes over “Even bijkletsen | My life; what’s happening #10

  1. Ooh je hebt echt een hele leuke blog! Vlot geschreven, mooie layout.. Ik ga je zeker volgen!
    Ik herken me hierin wel, sinds ik niet meer in het middelbaar zit heb ik ook veel meer tijd om leuke dingen te doen. Helaas heb ik in januari examens, haha. Leuk dat je voor geneeskunde wil studeren, trouwens! Veel succes ermee xx

Geef een reactie

