Mac Prolongwear Concealer | Review

Ik hou van Mac, en eens in de zoveel tijd koop ik dan ook iets nieuws. Inmiddels heb ik al verschillende blushes en lipsticks. Ook gebruik ik iedere dag de Mac foundation en poeder. Inmiddels ben ik al aan mijn tweede flesje foundation bezig. Ik was heel erg benieuwd naar de concealer van Mac, daarom besloot ik deze voor kerst te vragen. Vandaag laat ik jullie foto’s zien en vertel ik of ik deze concealer echt zo goed vind!

De concealer zit in een doorzichtig glazen flesje. In tegenstelling tot de foundation kan je bij de concealer wel zien hoeveel product je hebt gebruikt. Bij de foundation blijft het eruit zien alsof het flesje altijd vol is, bij de concealer kan je wel zien hoeveel product je hebt gebruikt.
De foundation heb ik in de kleur NC15, een lichte kleur met een gele ondertoon. Ik heb een vrij lichte huidskleur en deze foundation past er echt perfect bij! Omdat ik deze foundation kleur zo goed bij mijn huid vond passen, besloot ik de concealer ook in deze kleur te vragen.

Waar ik toevallig ook achter kwam is dat dit de lichtste concealer kleur is. Dit wist ik van tevoren niet. De concealer lijkt op mijn huid ietsje lichter an de foundation. Het kan zijn dat ik me dit inbeeld, maar zo lijkt het. Ik heb niet veel onzuiverheden op mijn huid, ik gebruik deze concealer daarom ook alleen onder mijn ogen, en een klein beetje op mijn kin en neus. Net als de foundation is deze kleur weer perfect, mijn foundation en concealer kan ik mooi in elkaar blenden.

De concealer heeft een pompje, dit is een stuk hygienischer dan wanneer je er met een kwast of met je vinger in moet. Het enige nadeel van dit pompje is dat er in een keer heel erg veel uitkomt. Bij de foundation kan je zelf bepalen of je een klein of een groot pompje wil, maar bij de concealer kan dit niet. De hoeveelheid die er vervolgens uit komt is veel te veel. Ik probeer daarom ook iedere om maar een klein beetje eruit te krijgen. Gelukkig lukt dit redelijk.
De concealer smeert heel goed uit, en je hebt echt maar een klein beetje nodig om toch een groot stukje te kunnen bedekken.

Ook blijft de concealer ontzettend goed zitten. Ik gebruikte hiervoor een concealer van Catrice en Collection 2000, maar deze concealer overtreft ze allebei. Aan het einde van de dag zit de concealer er nog steeds op! Hij blijft dus echt heel erg lang zitten.

Op de eerste foto zie je mijn oog en huid zonder iets er op. Zoals je ziet is het onder mijn ogen iets donkerder en boven mijn oog is het wat roder. Op de tweede foto zie je hoe ik de concealer aanbreng. Ik breng 3 of vier stipjes aan. Drie onder mijn oog en meestal nog een vierde iets meer naar onder als een soort driehoek. Vervolgens gebruik ik mijn vinger om het te verdelen. Als laatste gebruik ik een kwast om het wat mooier te blenden en met het laatste restje wat op mijn kwast zit ga ik ook nog even over mijn oog heen.

Ik ben echt heel erg blij met deze concealer! Hij is vrij duur namelijk €18,00, maar ik vind het de prijs zeker waard. De concealer blijft de hele dag goed zitten, de kleur is voor mijn huid perfect en je hebt maar een klein beetje product nodig voor een dekkend effect. Dit is tot nu toe de beste concealer die ik geprobeerd heb!

5 gedachtes over “Mac Prolongwear Concealer | Review

  1. Ik heb de concealer ook! Ik kan echt niet meer zonder, een super goed product! Maar inderdaad wat je zegt; er komt veel uit het pompje, hij gaat super snel op bij mij!

Geef een reactie

