Meet Charlie & Jimmy | Persoonlijk

Hoi allemaal! Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat online heb gezet. Ik heb het de afgelopen tijd druk gehad en er waren wat belangrijke dingen die ik moest regelen. Daardoor kwam ik niet zo aan bloggen toe. Inmiddels heb ik mijn laatste stageperiode afgerond en moet ik weer naar school. Op dit moment heb ik het dus weer wat rustiger en heb ik weer meer tijd om te bloggen. Daarom vandaag weer een artikel. Ik ga jullie namelijk aan mijn nieuwe cavia’s voorstellen!

Iets wat jullie wellicht nog niet weten, is dat ik heel erg veel van dieren hou. Ik ben opgegroeid met dieren om mij heen en ik zou niet zonder ze kunnen leven! Mijn moeder en ik vinden cavia’s allebei erg leuk. We hebben een paar jaar geleden ook een aantal keer cavia nestjes gehad. We hebben in ons tuinhuis een soort bak voor de cavia’s en ik had binnen altijd mijn eigen cavia. Helaas ging mijn cavia Rosie met kerst dood. Ze is wel oud geworden, maar ze was ziek en gelukkig is ze zelf ingeslapen in haar slaap. Eigenlijk mocht ik van mijn vader geen cavia’s meer in huis omdat hij er allergisch voor is (net als ik overigens). Toch kreeg ik voor mijn verjaardag twee cavia’s, wel wonen ze nu op mijn kamer en niet meer in de woonkamer. Vandaag stel ik jullie dus voor aan Charlie en Jimmy!

Dit zijn dus Charlie en Jimmy! Charlie is de lichte cavia en Jimmy de bruine. Het zijn twee gladharige cavia’s. Ze wonen dus bij mij op mijn kamer. Intussen zijn ze alweer bijna drie maanden oud! Ze groeien ook erg snel en ze passen al bijna niet meer in één hand. Wat ik zo leuk vind aan cavia’s is dat het zulke kleine beestjes zijn, maar toch hebben ze allemaal hun eigen karakter! Charlie is wat rustiger maar hij vindt het heel erg fijn om lekker op schoot te zitten. Jimmy is iets nieuwsgieriger, maar ook erg lief.
Eerst was het de bedoeling dat ik maar een cavia kreeg, maar omdat ze op mijn kamer kwamen te staan heb ik er toch twee gekregen. Cavia’s zijn namelijk echte gezelschapsdieren en een cavia alleen op mijn kamer zou eenzaam worden. Met z’n tweeën hebben ze daar geen last van als ik bijvoorbeeld op school ben en natuurlijk geef ik ze ook iedere dag aandacht!
De naam Charlie had ik vrij snel bedacht, mijn moeder kwam op de naam Jimmy en dat vond ik goed bij elkaar passen! In het begin waren ze erg schuw en moesten ze even wennen. Inmiddels gaat het erg goed en reageren ze ook al op mijn stem.

Jullie zien ze vast nog wel eens vaker voorbij komen op mijn site of Instagram. Ik wilde jullie toch nog even wat foto’s laten zien, voordat ze straks echt groot zijn!

2 gedachtes over “Meet Charlie & Jimmy | Persoonlijk

  1. Wat ontzettend schattig! Ik heb ook twee cavia’s, borstels. Mijn cavia’s zijn al vier, dus niet meer zo klein. Maar ze hebben zoals je zegt heel erg een eigen karakter. Mijn ene cavia is ook heel nieuwsgierig en mijn andere is ook wel nieuwsgierig, maar minder. Zo leuk!

Geef een reactie

