Review: Beautyblender | Beauty

Met de Beautyblender trend ben ik een beetje laat, maar ook ik heb eindelijk een Beautyblender! Vorige week woensdag ben ik namelijk naar Den Haag geweest en hier kocht ik de Beautyblender. Ik was al erg lang benieuwd naar dit product en daarom besloot ik hem eindelijk te kopen. Vandaag vertel ik jullie wat ik van de Beautyblender vind.

En dit is hem dan de Beautyblender. Ik heb hem voor bij €19,95 gekocht bij Douglass. Ze verkochten verschillende kleuren, maar ik heb de populairste kleur roze gekocht. Ook heb ik de ‘normale’ maat gekocht. Er zijn namelijk ook nog kleinere versies van de Beautyblender.

Ik had verwacht dat de Beautyblender groter zou zijn. Maar dit is natuurlijk hoe hij eruit ziet zonder dat er water in zit. Wat mij opviel is dat hij heel erg zacht is, ook is hij erg flexibel. Je kan er makkelijk in knijpen.

Hoe gebruik je de Beautyblender?

Als eerste moet je de Beautyblender nat maken en er een paar keer in knijpen. Hierdoor zuigt de spons water op. Vervolgens knijp je het grootste deel van het water er uit zodat hij nog een beetje vochtig is. Doordat de Beautyblender vochtig is en al water heeft opgenomen, blijft je make-up op de spons liggen en wordt het er niet in gezogen. Vervolgens dep je de blender in je foundation of concealer en dep je ermee op je gezicht.

Ik moest eventjes wennen aan de blender, normaal gebruik ik altijd een kwast. Wat ik erg fijn is dat er een puntje aan zit. Hierdoor kan je makkelijk onder je ogen en in hoekjes komen.
De dekking van de Beautyblender vind ik echt geweldig. Met mijn kwast zat mijn foundation af en toe wat streperig op mijn gezicht. Ook gaf mijn kwast een soort plamuurlaag, dit vind ik echt niet mooi. De naam van de Beautyblender zegt het al, maar met deze spons kan je je make-up heel goed blenden. Dit merkte ik zelf met mijn concealer en foundation. Hier ben ik heel enthousiast over. Ook geeft de blender een mooi egaal effect. Dit is ook iets wat mij met mijn kwasten niet altijd lukt.

Wanneer je klaar bent met de blender kan je hem laten drogen op de verpakking. Eigenlijk is het de bedoeling dat je de blender iedere dag schoonmaakt. Zelf doe ik dit niet iedere dag. Ik wil proberen om het een keer per week te doen.

Ondanks dat ik zo enthousiast ben over dit product zitten er toch wel een paar nadelen aan:
– De prijs
Ik vind €19,95 vrij duur voor een make-up spons.
– De houdbaarheidsdatum
De fabrikant zegt dat de Beautyblender maar drie maanden mee gaat. Dat vind ik erg kort, zeker in vergelijking met de prijs. Toch lees je veel artikelen waarin wordt geschreven dat de Beautyblender langer mee gaat. Ik hoop dat hij bij mij ook langer mee gaat dan drie maanden.

Ik ben in ieder geval erg enthousiast over dit product en ik ben blij dat ook ik dan eindelijk een Beautyblender heb! Voorlopig gebruik ik denk ik mijn Beautyblender en mijn kwasten zullen het een tijdje wat rustiger hebben.

7 gedachtes over “Review: Beautyblender | Beauty

Geef een reactie

