Amsterdam mini-vlog & shoplog | Filmpje

Gisteren (donderdag) ben ik naar Amsterdam geweest. Ik was namelijk vrij van school en op internet kwam ik een tijdje geleden een hele leuke webshop tegen waarvan de showroom in Amsterdam zit. Het kwam eigenlijk als een spontaan idee om een dagje naar Amsterdam te reizen. Met mijn studenten-ov kan ik gratis reizen en daardoor kon ik ook met de tram. Ik ben alleen geweest, iets wat ik nog niet eerder heb gedaan! Klik verder om meer over mijn dag te lezen!

In het begin was het even wennen om alleen door zo’n grote en drukke stad alleen te lopen, maar eigenlijk is het me wel goed bevallen! Ik ben ’s ochtends vroeg met de trein vanuit Zeeland vertrokken. De reis duurde drie uur, maar je moet er wat voor over hebben. Rond 10:00 was ik in Amsterdam. Als eerste ben ik naar de Kalverstraat geweest en heb ik in de Forever 21 rond gekeken. Ik heb daar verder niks gekocht. Daarna heb ik nog wat rond gelopen en ben ik bij Bagels & Beans gaan eten. Hierna heb ik de negen straatjes bezocht. Dit zijn, zoals de naam al zegt, negen straatjes rond drie grachten. Hier zitten allerlei kleine winkeltjes. Hier heb ik wat foto’s gemaakt en wat beelden voor het filmpje geschoten.

Vervolgens was het tijd om richting de showroom van Brainy days te gaan, want daar was ik eigenlijk vooral voor gekomen. Ik ben hier met de tram naar toe gegaan. Ik vond de showroom echt heel erg leuk. De eigenaresse, Vera, was ziek, maar desondanks heb ik rond gekeken en hele leuke spulletjes gekocht. Als je een keer in Amsterdam bent en je houd net als ik van dit soort mooie dingen, ga dan zeker eens langs!

Vervolgens ben ik weer in de tram gestapt en ben ik naar de wijk de Pijp gegaan. Hier zat het winkeltje Anna + Nina en een paar andere zaakjes. Vervolgens ben ik nog naar een ander winkeltje genaamd gathershop geweest. Ook dit vond ik echt een heel erg leuk zaakje. Hier heb ik ook wat dingen gekocht die in het filmpje te zien zijn. Ik wilde hierna eigenlijk nog ergens wat drinken en eten, maar ik ben terug gegaan naar de Dam. Nadat ik nog even mijn voedselpakket had aangevuld ben ik naar het station gelopen en heb ik op tijd de trein terug gepakt, zodat ik niet al te laat thuis was. Ik heb in ieder geval een erg leuke dag gehad in Amsterdam.

Alle gekochte spulletjes, prijzen en adressen van de winkeltjes staan in de beschrijving onder de video. Ik vond het erg leuk om eens wat nieuws te proberen bij het maken van een filmpje. Ik vind het zelf wel leuk geworden. Het is nog wel een beetje kort, maar binnenkort komen er weer wat andere langere filmpjes online.

2 gedachtes over “Amsterdam mini-vlog & shoplog | Filmpje

Geef een reactie

