Review: Invisibobble | Haar

Vandaag heb ik weer een review voor jullie. Ik beloof jullie dat er volgende week een ander artikel online komt dan een review. Net als de Beautyblender ben ik met deze trend iets later. Toch was ik erg benieuwd naar de Invisibobble omdat er zoveel mensen zo enthousiast over zijn. De invisibobble belooft namelijk een aantal dingen die mij met mijn dikke haar ideaal leken. Het was dus tijd om de Invisibobble uit te testen!

Dit is de Invisibobble. Een spiraalvormig elastiekje. De Invisibobble belooft een aantal dingen:
– Traceless
– Avoids headaches
– No split ends
– Strong grip
– All hair types

Dit klonk mij als muziek in de oren. Vooral het puntje: avoids headaches. Ik krijg namelijk al snel hoofdpijn wanneer ik een staart of knot in mijn haar heb. Ik kocht de donkergrijze variant van het elastiekje. In een pakje zitten drie elastieken voor €4,99. Dit vind ik zelf wel een redelijke prijs. Het elastiek is van kunststof en is uitrekbaar. Ook was het elastiek in mijn hoofd groter, maar in het echt was het eigenlijk redelijk klein en dun.

Ik hoor veel positieve reacties over de Invisibobble, maar wat vind ik er zelf van? Ik verwachtte namelijk veel van dit elastiekje. Ik zal even de verschillende punten van de Invisibobble langs lopen en vertellen wat ik hiervan vond.

– Traceless
Dit werkt wat mij betreft niet. Ik snap het idee erachter wel. Doordat het elastiek een spiraal vorm heeft, is het logisch dat er minder druk op je haar staat en dat er dus ook minder snel een afdruk in je haar komt. Toch heb ik steeds wanneer ik de Invisibobble in mijn haar heb gehad een afdruk. Dit elastiek is dus wat mij betreft niet traceless.
– Avoids headaches
Ik heb altijd vrij snel hoofdpijn als ik een staart of knot in mijn haar heb. Met dit elastiek zit mijn staart of knot wel wat losser en hierdoor trekt mijn haar niet zo aan mijn hoofd. Ik heb hierdoor wel iets minder hoofdpijn gehad.
– No split ends
Dit is wel een voordeel aan de Invisibobble. Er zit geen ijzeren stukje in en daardoor heb je minder last van gespleten haarpunten. Toch had ik hiervoor ook al weinig last van omdat ik elastiekjes heb van de Primark, hierin zit ook geen ijzeren stukje. Hiervoor hoef je de Invisibobble dus niet speciaal te kopen.
– Strong grip
Doordat het elastiekje van kunsstof is glijdt hij minder makkelijk uit je haar. Toch zakt mijn staart wel uit. Dit komt denk ik doordat het elastiekje vrij snel uitrekt in mijn haar en mijn staart hierdoor ook uitzakt.

Ik ben dus niet zo heel enthousiast. Wat ik ook een nadeel vind, is dat de elastiekjes ontzettend snel uitrekken. Ze worden heel snel erg groot. Het elastiekje ‘rolt’ zich wel weer op. Hij wordt dus weer wat kleiner, maar toch blijft hij vrij groot.

Ik had persoonlijk wat meer verwacht van dit elastiek. Jammer genoeg is dit elastiek dus niet ideaal voor mij. Ik ben erg benieuwd of een van jullie dit elastiek wel eens heeft geprobeerd? Laat me vooral weten wat jullie van dit elastiek vinden!

2 gedachtes over “Review: Invisibobble | Haar

Geef een reactie

