Peonies | Lifestyle

Ik ben even twee weken afwezig geweest op mijn blog, maar ik ben weer terug met nieuwe artikelen voor jullie. Ik heb het erg druk gehad met de decentrale selectie en tentamens van mijn huidige opleiding. Ik moet over een aantal weken nog drie tentamens inhalen, maar ik hoef niet meer naar school en ik heb dus weer tijd om artikelen te schrijven en foto’s te maken. Op dit moment is het de pioenrozen tijd. Overal in bloemenwinkels kun je de mooie grote knoppen vinden. Ik hou van bloemen en daarom vind ik het ook mooi om af en toe een bos op mijn kamer te zetten. Vandaag laat ik jullie foto’s zien van de pioenrozen die ik heb gekocht.

Ik heb twee keer twee bossen gekocht. De eerste keer kocht ik witte en donker roze pioenrozen en deze combineerde ik met het bloemetje duizendschoon. De tweede keer kocht ik een bos met lichtroze en felroze pioenrozen. Ik vind bloemen altijd erg mooi staan in mijn kamer. Het geeft sfeer en de bloemen zijn erg fotogeniek ;)

Bij mijn eerste twee bossen pioenrozen combineerde ik ze dus met duizendschoon. Ik vond dit er zelf goed bij passen omdat de knoppen van de pioenrozen nog dicht zaten. De duizendschoon vulde het dus als het ware op. Op een gegeven moment kwamen de donker roze pioenrozen uit, en heb ik wat van de bloemen bloemen gewisseld en in andere vaasjes omdat het anders erg vol werd.

Mijn tip is wel om pioenrozen of knoppen te kopen die al een beetje uitkomen. Ik kocht van de witte pioenrozen knoppen die nog helemaal dicht zaten en deze kwamen ook niet uit, de roze daarentegen wel. Op de foto hieronder zie je de pioenrozen die ik kocht nadat de eerste waren uitgebloeid. Deze kocht ik toen de knoppen al groter waren en al bijna in bloei stonden. Het is natuurlijk zonde als de knoppen niet uitkomen, want juist de grote bloemen maken het zo mooi!

Ik kan nog veel meer foto’s delen van de bloemen, maar ik denk dat dit artikel dan een beetje saai word! Jullie zien vast nog wel meer foto’s voorbij komen in bijvoorbeeld praat artikelen.

Geef een reactie

