Afwachten | Persoonlijk

Inmiddels is het alweer bijna een maand geleden dat ik samen met nog zo’n 700 andere in een grote zaal op de campus van de Erasmus universiteit toetsen zat te maken. Zoals jullie misschien wel weten, doe ik mee aan de decentrale selectie van geneeskunde en inmiddels heb ik de toetsen gemaakt en de andere informatie opgestuurd. Op dit moment is het afwachten. Ik weet dat ik volgende week een rangnummer krijg, maar welke dag dat is nog niet bekend. Ook heb ik volgende week nog drie tentamens. Ik had al klaar kunnen zijn, maar mijn tentamen week viel tegelijk met de decentrale selectie die drie dagen duurde. Ik moet dus drie tentamens herkansen. Hier heb ik vertrouwen in, ik heb tot nu toe alles zonder moeite gehaald en ik hoop zelfs cum laude mijn P te halen.

Op dit moment is het dus afwachten. Ik heb er zelf een positief gevoel over, maar ik probeer er niet teveel op te hopen omdat er nog zo’n 800 andere zijn die dit ook graag willen. Ik moet zeggen dat ik in de afgelopen weken niet zo zenuwachtig was. De toetsen vond ik leuk om te maken en ik was blij om weer in het onderwijscentrum van het Erasmus MC te zijn. Toch wil ik aan de ene kant graag mijn rangnummer weten omdat ik dan eindelijk duidelijkheid heb en dingen kan gaan regelen, maar aan de andere kant is dit onzekere gevoel ook fijn. Dit klinkt misschien raar, want op dit moment weet ik nog niet of ik toegelaten word. Toch heb ik nu nog de hoop dat het gaat lukken en kan ik stiekem fantaseren over hoe het zal zijn om geneeskunde te studeren en om kamers te gaan. Wanneer ik niet word toegelaten is dit in een klap voorbij en moet ik mijn plan gaan bijstellen. Ik weet dus ook nog niet precies wat ik zal gaan doen als ik niet word toegelaten. Ik weet wel dat ik door ga met verpleeg & verloskunde, maar of dit is wat ik wil blijven doen dat weet ik op dit moment nog niet zeker. Op dit moment hangt er van dat ene rangnummer bijna nog meer af dan van mijn eindexamenuitslag. Dit zal waarschijnlijk een groot deel van mijn toekomst bepalen.

Ik denk dat het rangnummer woensdag komt, op de dag van mijn eerste herkansing. Ik zal jullie op de hoogte houden, maar ik denk niet dat ik direct die dag of week over dit onderwerp wat online zal plaatsen. Ook kan het zo zijn dat ik een twijfelachtig rangnummer heb, eentje waarbij je net niet zeker weet of je net wel bent toegelaten of net niet. Ik hoop in ieder geval dat het direct een duidelijk nummer is. Dit wordt dus een spannende week en ik zal jullie op de hoogte houden! Ik ga weer snel verder met leren, want wat de uitslag ook zal zijn ik wil dit jaar sowieso mijn P verpleegkunde halen!

Een gedachte over “Afwachten | Persoonlijk

Geef een reactie

